Veel mensen onderschatten de voeding vóór de training, maar die is net zo belangrijk als die na de training. Het voedsel is van essentieel belang om het lichaam de energie te geven die het nodig heeft om te functioneren, en om uitstekende prestaties te leveren tijdens alle oefeningen die zullen worden uitgevoerd. Aandacht voor het dieet vóór de training is essentieel, het helpt bij de vorming van vetvrije massa, vermindert lichaamsvet en helpt jouw lichaam te herstellen na de training.

Pre workout dieet Wat te eten voor de training om gewicht te verliezen
© Base247.nl

Wat is het belang van het pre workout dieet?
Het pre workout dieet werkt met een soort toevoer om het lichaam in een anabole toestand te houden. Het vergemakkelijkt de opbouw van spierweefsel en helpt het metabolisme voor de zo gewenste hypertrofie. Een goede voeding vóór de training helpt bij de opbouw van vetvrije massa en helpt bij de vermindering van lichaamsvet. Het geeft niet alleen meer energie voor jouw trainingen, maar voorkomt ook hoofdpijn en spierpijn na de oefeningen.

Hoeveel minuten vóór de training moet ik eten?
Het hangt veel af van elke persoon, maar over het algemeen tussen de 60 en 90 minuten. Als je na de maaltijd het gevoel hebt dat jouw maag zwaar is, raden wij je aan de 60 tot 90 minuten te overschrijden, met respect voor jouw lichaam. Er zijn veel mensen die zich goed voelen bij het eten van de pre-workout voeding slechts 35 minuten van tevoren.

Wat te eten vóór de training?
Het ideaal is een combinatie van een bron van eiwitten, koolhydraten en vezels, in kleine hoeveelheden. De eiwitbron voorziet jouw lichaam van aminozuren die essentieel zijn voor het onderhoud van de spieren en het herstel van de weefsels. Vezels in combinatie met koolhydraten voorkomen insulinepieken. De koolhydraten leveren energie aan het lichaam, gevormd door glucosemoleculen die vermoeidheid tijdens de training voorkomen.

Waarom is het belangrijk om vetvrije massa te behouden?
Magere massa neemt minder ruimte in en verbruikt bovendien een groter aantal calorieën wanneer we in rust zijn. Hoe meer vetvrije massa je in je lichaam hebt, hoe meer calorieën je zult verbranden en de kans dat je weer vet aankomt zal veel kleiner zijn.

Pre workout dieet Wat te eten voor de training om gewicht te verlieze
© Pixabay.com

Supplementen voor gewichtsverlies
Voedingssupplementen zijn producten die tot doel hebben de voeding aan te vullen, afhankelijk van de doelstellingen. Over het algemeen omvatten supplementen voedingsstoffen die zouden worden verworven bij een juiste voeding, zoals vitaminen, mineralen, kruiden, aminozuren, enzymen en andere. Dergelijke producten komen voor in verschillende vormen: tabletten, capsules, gel capsules, poeders of vloeistoffen.

Sommige supplementen kunnen het metabolisme van het lichaam helpen versnellen, waardoor het gewichtsverlies toeneemt. De voedingsstoffen die in deze supplementen aanwezig zijn, versnellen het metabolisme, dankzij de hoeveelheid guarana poeder of cafeïne, maar men mag niet vergeten dat deze stof met mate moet worden gebruikt.

Wie wil afvallen met behulp van voedingssupplementen, kiest voor afvallen met BASE247. De tijd die elke persoon nodig heeft om gewicht te verliezen, zelfs met de toevoeging van supplementen, hangt uitsluitend af van het dieet en de intensiteit van de oefeningen.

Voedingssupplementen zijn geen vervanging voor een gevarieerde en evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl. Buiten bereik van kinderen bewaren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *